Лабораторна робота № 8
стулентки групи 1 МСОТ
Волинець Віти
Миколаївни
Тема: Технологія Блог-квест та методика її використання в науково-дослідній
роботі.
Мета: сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-квест та
використовувати їх у дослідницькій діяльності
Контрольні запитання
1.
Схарактеризуйте технологію Блог-квест.
Освітній Веб-квест — сторінки з певної теми на
освітніх сайтах, які поєднані гіперпосиланнями зі сторінками з інших сайтів у
Всесвітній павутині [4, с. 454]. Інтеграція технологій Блог та Веб-квест
зумовили появу технології Блог-квест. Вікіпедія дає таке визначення: Блог
(англ. blog від web log) — це Інтернет журнал подій, Інтернет-щоденник,
основний уміст якого — регулярне додавання записів, що містять текст, зображення
або мультимедіа. Або Блог — тип Веб-сайту, основний зміст якого — записи
(текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додаються регулярно й мають
назву «пости». Пости публікують на такому сайті в зворотному порядку [2, с.
48]. Блог-технологія дозволяє, не маючи спеціальних знань, здійснювати швидку і
доступну публікацію в Інтернеті різних даних, зазвичай хронологічно
впорядкованих, організовувати віртуальні спільноти для інтерактивного
спілкування користувачів. Таким чином, інтеграція технології Блогу і Веб-квест,
тобто технологія Блог-квест, надає можливість здійснювати спілкування,
обговорення, висунення та захист власних пропозицій у проекті, що
розглядається.
2. Які види діяльності студентів використовуються в
роботі над Блог-квестом?
У Блог-квест, так само як і у Веб-квесті, за тим самим
алгоритмом здійснюється інтерактивне спілкування студентів. Використовуються
сервіси Веб 2.0, мова HTML, що не потребує знання програмування, представлення
і роботу з сайтами. Ро- бота в Блог-квесті в он-лайн режимі використовує
сервіси: Word Presss, Blogger або My blog.
Самостійна
навчальна робота – різноманітні види індивідуальної та колективної навчальної
діяльності студентів, яка здійснюється ними на навчальних заняттях або вдома за
завданнями викладача, під його керівництвом, однак без його безпосередньої
участі 1, с. 297 . Самостійну роботу студентів можна класифікувати таким чином:
самостійна робота студентів, що виконується поза аудиторією, це творча робота з
обов’язковим відгуком «викладач-студент»; самостійна робота, що виконується в
аудиторних умовах як форма індивідуальних і групових завдань. Зауважимо деякі
особливості використання Веб-квестів у навчальному процесі: цілеспрямований
пошук інформації за електронними адресами ресурсів Інтернет; структурування
інформації відповідно до висунутої проблеми.
3. У чому полягає сутність використання Блог-квестів у
навчальному процесі ВНЗ?
Блог-технологія дозволяє, не маючи спеціальних знань,
здійснювати швидку і доступну публікацію в Інтернеті різних даних, зазвичай
хронологічно впорядкованих, організовувати віртуальні спільноти для
інтерактивного спілкування користувачів.
Таким чином, інтеграція технології Блогу і Веб-квест,
тобто технологія Блог-квест, надає можливість здійснювати спілкування,
обговорення, висунення та захист власних пропозицій в проекті, що
розглядається.
Використання Блог-квестів не прив’язується до
конкретного предмету і може бути використано в будь-якій предметній області.
Крім того, технологія Веб-квест підходить для міждисциплінарного навчання,
навчання дітей і дорослих, особливо для вчителів.
Блог-квест використовується в процесі колективної
роботи, під час якої значна увага приділяється самостійній роботі, роботі в
групах з використанням онлайн спілкування, маючи доступ до www одержується можливість
працювати з будь-якого місця і в будь-який час.
Використання сервісів Інтернет, здійснення навчання в
практичній діяльності, інтерактивного навчання на основі Веб-квест та
Блог-квест сприяє підготовці компетентного фахівця, формуючи в нього такі
компетенції: технічну, інформаційну, комунікаційну, культурологічну, соціальну.
Це, в свою чергу, впливає на формування навичок самостійного пошуку розв’язання
поставленої проблеми, її представлення та відповідальності кожного учасника за
прийняте рішення, інтеграцію знань, набутих у процесі навчання.
4. Які компетенції майбутнього педагога формуються в
процесі виконання Блог-квестів?
Виокремимо п’ять основних компетенцій, що формуються в
процесі виконання Веб-квестів:
1. Технічна компетенція, що формується під час роботи
з науковими системами, зокрема роботою в
чаті, E-mail, Mailing-Listen та ін., Веб 2.0 – блоги, картинна
галерея також сприяють роботі з Веб-квестом.
2. Культорологічна компетенція формується в
процесі знайомства з визначними подіями, датами, культурами, міжкультурним
характером, що відкривається в процесі спілкування і мандрівок у всесвітньому
просторі (WWW). Розміщення напрацьованих матеріалів у WWW, культурного
кодексу, презентацій з виконаними розробками також сприятиме формуванню культурологічної
компетенції.
3. Соціальна компетенція – формується в процесі
спілкування E-mail, Newsgroups, або Mailing-Listen.
Такі соціальні сервіси,
як Fasebоok, Chat сприятимуть виконанню Веб-квеста.
4. Комунікативна компетенція формується в процесі
здійснення асинхронного і синхронного спілкування в мережі. Зрозуміло, що не
всі та не завжди мають змогу одночасно спілкуватися, працювати, тому
використовується асинхронне спілкування – E-mail.
У випадку, коли є можливість працювати одночасно в
установлений час, використовується синхронна форма спілкування і робота
в Chati (Chatroom).
5. Рефлексивна компетенція –
представлення «Kosten-Nutzen-Analyse» власних Network-Aktivilat-betrachen та
захист власної точки зору.
5. У чому полягає алгоритм створення Блог-квестів?
Створення освітніх Блог-квестів здійснюється на
безкоштовних платформах Word Press, Blogger або
My blog.
Використання програмного забезпечення для ІР-телефонії
чи Skype дозволяє учасникам проекту здійснювати дзвінки, відправляти
миттєві повідомлення, спілкуватися і проводити обговорення повідомлень у
мережі.
6. У чому полягає інтерактивна методика Блог-квест?
Iнтерактивна методика Веб-квестів навчає студентів
знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу,
систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним,
не потребує завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних
знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7. Які компетенції формуються в майбутнього педагога в
процесі використання Блог-квестів?
Використання сервісів Інтернет, здійснення навчання в
практичній діяльності, інтерактивного навчання на основі Веб-квест та
Блог-квест сприяє підготовці компетентного фахівця, формуючи в нього такі
компетенції: технічну, інформаційну, комунікаційну, культурологічну, соціальну.
Це, в свою чергу, впливає на формування навичок самостійного пошуку розв’язання
поставленої проблеми, її представлення та відповідальності кожного учасника за
прийняте рішення, інтеграцію знань, набутих у процесі навчання.
8. У чому полягає місце і роль самостійної роботи
студентів у ВНЗ?
Як зазначає М. Васильєва, в організації самостійної
роботи студентів важливо, щоб Веб-квест складався з таких частин:
− представлення фонової інформації та ознайомлення
студента з темою Веб-квеста;
− постановка задачі, яка б зацікавила студента
(актуальна проблема і ситуація);
− список необхідних джерел інформації (Веб-документи,
бази даних, книги, консультації електронною поштою та ін.). Більшість джерел
може бути в документі у вигляді посилань на сторінки Інтернет;
− детальний та покроковий опис процесу виконання всіх
завдань, поряд із створенням проекту, його можливих варіантів;
− презентація проекту, що може бути розміщена в
Інтернет, в якій підводяться підсумки та висуваються пропозиції з виконання
Веб-квесту.
Веб-квест – комплексне завдання, а тому оцінка його
виконання має ґрунтуватися на декількох критеріях, що орієнтовані на тип
завдання та форму представлення результату.
9. Як використовуються Блог-квести в самостійній
роботі студентів?
Веб-квести найбільш ефективно використовуються
для роботи в міні-групах, проте є Веб-квести, що виконуються окремими
студентами. Крім цього, Веб-квести можуть стосуватися одного предмету або
бути між предметними. Дослідники наголошують, що робота в міжпредметних
Веб-квестах більш ефективна.
У проведенні самостійної роботи за допомогою
Веб-квестів використовуються різні форми. Наведемо найпопулярніші форми
Веб-квестів:
− створення бази даних з проблеми, всі розділи якої
готують студенти;
− створення мікросвіту, в якому студенти пересуваються
за допомогою гіперпосилань, моделюючи фізичний простір;
− написання інтерактивної історії;
− створення документу, в якому відображено аналіз
складної проблеми;
− інтерв’ю он-лайн з віртуальним персонажем. Відповіді
та запитання розробляються студентами, які глибоко вивчили особистість.
10. Які особливості Блог-квестів і
чим вони відрізняються від інших технологій?
Вікіпедія наводить таке визначення: Блог
(англ. blog від web log) – це Інтернет журнал подій,
Інтернет-щоденник, основний вміст якого - регулярне додавання записів, що
містять текст, зображення або мультимедіа. Або Блог – тип Веб-сайту, основний
зміст якого – записи ( текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додаються
регулярно й мають назву «пости». Пости публікують на такому сайті
в зворотньому порядку.
Блог-технологія дозволяє, не маючи спеціальних знань,
здійснювати швидку і доступну публікацію в Інтернеті різних даних, зазвичай
хронологічно впорядкованих, організовувати віртуальні спільноти для
інтерактивного спілкування користувачів.
Таким чином, інтеграція технології Блогу і Веб-квест,
тобто технологія Блог-квест, надає можливість здійснювати спілкування,
обговорення, висунення та захист власних пропозицій в проекті, що
розглядається.
Немає коментарів:
Дописати коментар